Deklaracja dostępności

Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.bpochota.waw.pl

Data publikacji strony internetowej: 2013
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-07-02

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń.
1. Mogą zdarzyć się sytuacje, że – pomimo starań redaktorów serwisu – pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ:
- pochodzą z różnych źródeł
- część plików graficznych i plików PDF została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
2. Niektóre materiały graficzne nie mają w pełni dokładnych opisów.
3. Materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków.
4. Niektóre filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

Ułatwienia dla użytkowników niepełnosprawnych:

1. Po stronie internetowej można poruszać się za pomocą klawisza Tab.
2. W prawym górnym rogu strony znajduje się przybornik, dzięki któremu można zmienić wielkość fontu, podnieść kontrast elementów na stronie.
3. Używamy opisów alternatywnych do niemal wszystkich umieszczonych obrazów.
4. Na stronie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności.
5. Linki - także te prowadzące do serwisów zewnętrznych - zawsze otwierają się w tym samym oknie. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.

Oświadczenie sporządzono: 2020-07-02. Data ostatniego przeglądu oświadczenia: 2020-07-02
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Dokładamy wszelkich starań, aby niniejsza strona internetowa była zgodna z WYTYCZNYMI DLA DOSTĘPNOŚCI STRON INTERNETOWYCH (WCAG 2.1). W razie wystąpienia niezgodności, bądź trudności w dostępie do treści któregoś z elementów naszej strony, bardzo prosimy o skorzystanie z alternatywnego sposobu uzyskania informacji.
Osobą kontaktową jest Katarzyna Nowak-Szczepka (e-mail: , , tel.: 22 659 44 56, 22 822 77 13). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu na adres mailowy podany powyżej. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby je zgłaszającej
- wskazanie, o którą stronę internetową, aplikację mobilną lub ich element chodzi
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.

W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej albo elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.

Skargi można składać:
1. Pocztą na adres:
Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st Warszawy
Grójecka 77
02-094 Warszawa
2. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: lub
Skargi i wnioski nadsyłane drogą elektroniczną zawierać powinny imię i nazwisko oraz adres wnoszącego.
3. Osobiście
Interesanci zgłaszający się w sprawach skarg przyjmowani są w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-14.00.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1. Dyrekcja Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy, Grójecka 77
Dla klientów dostępne jest jedno wejście z poziomu chodnika. Na parterze znajduje się szatnia. Pokoje znajdują się na pierwszym piętrze, na które prowadzą schody. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

2. XI Czytelnia Naukowa, Grójecka 77
Dla klientów dostępne jest jedno wejście z poziomu chodnika. Na parterze znajduje się szatnia. Pokoje znajdują się na pierwszym piętrze, na które prowadzą schody. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

3. Wypożyczalnia Książek Naukowych, Częstochowska 42
Dla użytkowników dostępne jest jedno wejście z poziomu chodnika od strony ulicy Częstochowskiej. Wewnątrz biblioteki znajdują się schody bez podjazdu dla wózków. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

4. Biblioteka „Skarżyńskiego” (BD68), Skarżyńskiego 5
Dla użytkowników dostępne jest jedno wejście z poziomu chodnika od strony ulicy Grójeckiej. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W wypożyczalni dostępne są audiobooki (na płytach CD). W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

5. Biblioteka „Przystanek Książka” (W93, BD41), Grójecka 42
Dla użytkowników dostępne są dwa wejścia od strony ulicy Grójeckiej. Jedno wejście z niskimi schodami, drugie z zamontowaną pochylnią z podjazdem. Pomieszczenie wypożyczalni dostępne jest dla osób na wózkach. Dostępna jest toaleta dla osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

6. Biblioteka „Przy Narutowicza” (W23), Grójecka 35
Dla użytkowników dostępne jest jedno wejście z poziomu chodnika od strony Placu Narutowicza. Dostęp do części wypożyczalni dostępny jest po wejściu po trzech schodach z poręczą, bez podjazdu. Brak toalety dla klientów. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

7. Biblioteka „Przy Zawiszy” (W76), Aleje Jerozolimskie 121/123
Dla użytkowników dostępne jest jedno wejście z tyłu budynku. Do biblioteki prowadzą wysokie schody bez podjazdu dla wózków. Brak toalety dla klientów. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

8. Biblioteka „Baśniowa” (W48), Grójecka 68
Dla użytkowników dostępne jest jedno wejście od strony ulicy Baśniowej . Drzwi do biblioteki otwierają się automatycznie. Brak toalety dla klientów. Parter wypożyczalni umożliwia poruszanie się osobie na wózku, ale bez możliwości wjazdu między regały z księgozbiorem. Nie ma dostępu do antresoli dla osób na wózku. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W wypożyczalni osobom z dysfunkcją wzroku udostępniane jest urządzenie „Czytak” do odtwarzania książek mówionych, zapisanych cyfrowo na kartach pamięci oraz zbiór tytułów możliwych do odtworzenia oraz audiobooki (na płytach CD). Placówka oferuje dostęp do książek typu „duże litery”. Dla czytelników w wieku 90+ dostępne są odtwarzacze płyt CD (audiobooków). W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

9. Biblioteka „Białobrzeska” (W33), Białobrzeska 21
Dla użytkowników dostępne jest jedno wejście od wewnętrznej części osiedla, z trzema stopniami, z poręczą. Brak toalety dla klientów. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

10. Biblioteka „Piątka” (BD5), Grójecka 109
Dla użytkowników dostępne jest jedno wejście z poziomu chodnika od strony ulicy Grójeckiej. Wypożyczalnia znajduje się na parterze. Czytelnia znajduje się na piętrze, do której prowadzą schody bez podjazdu dla wózków. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W wypożyczalni dostępne są audiobooki (na płytach CD). W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

11. Biblioteka „Pod Skrzydłami” (W75), Grójecka 109
Dla użytkowników dostępne jest jedno wejście od strony Pasażu „Pod Skrzydłami” Wypożyczalnia znajduje się na piętrze. Prowadzą do niej schody bez podjazdu dla wózków. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W wypożyczalni dostępne są audiobooki (na płytach CD). W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.

12. Biblioteka "Przy Baleya", Baleya 9
Dla użytkowników dostępne jest jedno wejście z poziomu chodnika. Pomieszczenia biblioteczne znajdują się na piętrze. W budynku nie ma podjazdu dla wózków. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych. Brak jest informacji wizualnej/dotykowej/głosowej o rozkładzie pomieszczeń. W lokalu nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. W lokalu nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Przed budynkiem wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do lokalu i wszystkich jego pomieszczeń dla użytkowników można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W wypożyczalni dostępne są audiobooki (na płytach CD). W placówce nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.


Książka na telefon (KANAT)

Z uwagi na nieprzystosowanie części naszych budynków dla osób z niepełnosprawnościami – udostępniamy dla naszych Czytelników alternatywny sposób wypożyczania zbiorów.
Według §38 Regulaminu Korzystania z Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy „Czytelnikom chorym i niepełnosprawnym oraz czasowo niewychodzącym z domu, zamieszkałym na terenie Dzielnicy Ochota, materiały biblioteczne mogą być dostarczane do domu, w miarę możliwości organizacyjnych Biblioteki”. Szczegółowe zasady określa rozdział VII Regulaminu. Aby skorzystać z usługi należy skontaktować się z wybraną biblioteką. Wykaz bibliotek, adresów i danych kontaktowych znajduje się pod linkiem.


Aplikacje mobilne

Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy nie udostępnia aplikacji mobilnych.
Miło nam poinformować, że od stycznia 2020 r. oferujemy naszym Czytelnikom dostęp do cyfrowej wypożyczalni Legimi. Platforma ta daje możliwość wypożyczania e-książek, które czytać można na komputerze, smartfonie, tablecie lub czytniku.
Kody uprawniające do zarejestrowania się w Legimi i korzystania z jej zasobów dostępne są w Bibliotece Przystanek Książka (Grójecka 42). 

K
ody wrześniowe zostały już wydane. Kody na październik wydawane będą od 1 października (czwartek), od godz. 10.00.


Kody na kolejne miesiące wydawane są ZAWSZE pierwszego roboczego dnia miesiąca od godziny 10.00.

Kody można odbierać osobiście lub pisząc e-mail na adres: . Nie udostępniamy kodów drogą telefoniczną.
Wiadomości e-mailowe prosimy nadsyłać od godziny 10.00. Wcześniej wysłane e-maile nie będą brane pod uwagę.
W celu weryfikacji danych Czytelnika w bazie prosimy o: podpisanie e-maila imieniem i nazwiskiem oraz podanie numeru karty Czytelnika.

Z uwagi na duże zainteresowanie usługą bezpłatnych kodów Legimi, informujemy iż weryfikujemy stan aktywowanych kodów. W przypadku braku aktywacji pobranego kodu, zastrzegamy sobie możliwość odmowy wydania kodu w kolejnym miesiącu.

Aby otrzymać kod należy posiadać ważną kartę Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Ochota.
Kod musi być aktywowany w miesiącu, w którym został pobrany, w przeciwnym wypadku – wygasa.
Liczba kodów jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Po odebraniu kodu Czytelnik wpisuje go na stronie www.legimi.pl/mazowieckie, następnie zakłada konto i pobiera darmową aplikację Legimi na swoje urządzenie.
Po zalogowaniu czytelnik otrzymuje nieograniczony dostęp do e-booków w aplikacjach Legimi na okres jednego miesiąca od daty aktywowania kodu.
Po kod na następny miesiąc trzeba zgłosić się do biblioteki.
E-booki można czytać na 2 wybranych przez siebie urządzeniach: tablet, smartfon, czytnik, komputer (lista rekomendowanych urządzeń).
Wypożyczonych ebooków nie można czytać na Kindle.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące usługi
logo bpo nowe
ZAGŁOSUJ NA SWOJĄ BIBLIOTEKĘ

Pomóż nam wygrać 5000 zł na książki lub
książki o wartości 300 zł.

Wejdź na stronę >>www<<

Znajdź naszą Bibliotekę
Oddaj głos.


logo kinder
Brak aktualnych ofert pracy
Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
uzyskała w roku 2020 dofinansowanie w wysokości 37 877,00 zł
w ramach Programu Wieloletniego "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa"
Priorytet 1 - Zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych


Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
uzyskała w roku 2019 dofinansowanie w wysokości 34 000,00 zł
w ramach Programu Wieloletniego "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa"
Priorytet 1 - Zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych


Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
uzyskała w roku 2018 dofinansowanie w wysokości 27 000,00 zł
w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na realizację
Programu "Zakup nowości wydawnicznych do bibliotek publicznych"


Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
uzyskała w roku 2017 dofinansowanie w wysokości 31 000,00 zł
w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na realizację
Programu "Zakup nowości wydawnicznych do bibliotek publicznych"


Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
uzyskała w roku 2016 dofinansowanie w wysokości 30 000,00 zł
w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na realizację
Programu "Zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych"


Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
uzyskała w roku 2015 dofinansowanie w wysokości 14 000,00 zł
w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na realizację
Programu "Zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych"
Test Test TEst

Czasopisma dostępne w naszych placówkach


XI Czytelnia Naukowa
Angora
Biblioteka Publiczna
Biblioteka w Szkole
Charaktery
Do Rzeczy
Dziennik Gazeta Prawna
Focus
Forum
Gazeta Polska
Gazeta Wyborcza
Komputer Świat
Mówią Wieki
Nasz Dziennik
Nauczycielka przedszkola
Newsweek Polska
Polityka
Poradnik Domowy
Rzeczpospolita
Sens
Sieci
Sieci Historii
Skarpa Warszawska
Stolica
Świerszczyk
Wprost
Wysokie obcasy extra
Zdrowie: dbaj o siebie
Zwierciadło

Biblioteka „Przy Baleya”
Gazeta Wyborcza

Biblioteka "Przystanek Książka"
Dziennik Gazeta Prawna
Fakt
Gazeta Wyborcza
Rzeczypospolita
Super Express

Prasa w Bibliotece "Przystanek Książka" dostępna jest dzięki uprzejmości Urzędu Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy. Dzienniki udostępniane są od godziny 13.30 (w wyjątkowych sytuacjach dnia kolejnego).




                                                                           

Regulamin korzystania z wrzutni bibliotecznej znajdującej się przy Grójeckiej 77
obowiązujący od 1 sierpnia 2020 roku

  Regulamin korzystania z wrzutni bibliotecznej

 
Klauzula informacyjna - monitoring


Regulations pertaining to use of the Public Library book drop service
in the Ochota District of the Capital City of Warsaw


  Regulations pertaining to use of the Public Library book drop service



ПРАВИЛА ПОЛЬЗОВАНИЯ СТАНЦИЕЙ КНИГОВОЗВРАТА В ПУБЛИЧНОЙ БИБЛИОТЕКЕ
В РАЙОНЕ ОХОТА ГОРОДА ВАРШАВЫ

 
ПРАВИЛА ПОЛЬЗОВАНИЯ СТАНЦИЕЙ КНИГОВОЗВРАТА




Regulamin korzystania z Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
obowiązujący od 1 lutego 2020 roku

 

 Regulamin korzystania z Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy

 Załącznik Nr 1 - Umowa dla pełnoletnich

 Załącznik Nr 2 - Umowa dla nieletnich

 Załącznik Nr 3 - Upoważnienie pracownika

 Załacznik Nr 4 - Średnia cena książki

 Załącznik Nr 5 - Oświadczenie o rezygnacji

 Załącznik Nr 6 - Opłaty

 Załącznik Nr 7 - Aneks do umowy dla pełnoletnich

 Załącznik Nr 8 - Aneks do umowy dla niepełnoletnich

 Załącznik Nr 9 - Umowa dla instytucji

 Załącznik Nr 10 - Aneks do umowy dla instytucji

 Załącznik Nr 11- Oświadczenie (Czytnik)

 Załącznik Nr 12 - Oświadczenie (Czytak)

 Załącznik Nr 13 - Ochrona danych osobowych


                                                                                                                              

                                                                                                      GENERAL RULES AND REGULATIONS


General Rules and Regulations

Appendix № 1

Appendix № 2

Appendix № 3

Appendix № 4

Appendix № 5

Appendix № 6

Appendix № 7

Appendix № 8

Appendix № 9

Appendix № 10

Appendix № 11

Appendix № 12

Appendix № 13



 

ПРАВИЛА ПОЛЬЗОВАНИЯ ПУБЛИЧНОЙ БИБЛИОТЕКОЙ В РАЙОНЕ ОХОТА ГОРОДА ВАРШАВЫ

 

ПРАВИЛА ПОЛЬЗОВАНИЯ ПУБЛИЧНОЙ БИБЛИОТЕКОЙ

Приложение № 1

Приложение № 2

Приложение № 3

Приложение № 4

Приложение № 5

Приложение № 6

Приложение № 7

Приложение № 8

Приложение № 9

Приложение № 10

Приложение № 11

Приложение № 12

Приложение № 13



 

Wychodząc z założenia, że głównym celem Biblioteki Publicznej jest zaspokajanie czytelniczych potrzeb społeczeństwa, zachęcamy gorąco do czynnego włączenia się w tworzenie księgozbiorów naszych Wypożyczalni tak, by ich półki wypełnione były literaturą nie tylko piękną, ale i ciekawą, literaturą nie tylko fachową, ale i użyteczną.

Jeżeli uważasz, że na naszych półkach brakuje jakiejś książki, filmu, płyty z muzyką lub czasopisma, wypełnij poniższy formularz, podając: tytuł, autora, oraz bibliotekę do której pozycja ma być zakupiona.

Zanim jednak zdecydujesz się wysłać do nas swoją propozycję, sprawdź czy dana pozycja, nie znajduje się już w naszym Katalogu.


 

Napisz komentarz (778 Komentarzy)

logo bpo nowe

Misją Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy

jest profesjonalne i przyjazne wspomaganie rozwoju

intelektualnego, kulturowego, prospołecznego i duchowego

Obywateli na każdym etapie ich życia.

Nasza Biblioteka to instytucja kultury,

która szanuje przeszłość i kreuje przyszłość.

Ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach, określa funkcję bibliotek publicznych, które służą zaspokojeniu potrzeb oświatowych, kulturowych i informacyjnych ogółu społeczeństwa oraz uczestniczą w upowszechnianiu wiedzy i kultury. Biblioteki publiczne organizowane są w sposób zapewniający mieszkańcom dogodny dostęp do materiałów bibliotecznych i informacji*.
Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy jest samorządową instytucją kultury, posiadającą osobowość prawną i samodzielnie gospodarującą przydzielonym i nabytym mieniem. Działa na podstawie statutu nadanego jej przez Radę m. st. Warszawy. Jej historia jest ściśle związana z Biblioteką Publiczną m. st. Warszawy – Biblioteką Główną Województwa Mazowieckiego, powołaną w 1906 roku przez Towarzystwo Biblioteki Publicznej, do którego należeli m.in. Henryk Sienkiewicz i Stefan Żeromski, i przekazaną samorządowi miejskiemu w roku 1928.
Pierwsza wzorowa biblioteka dla dzieci, powstała w 1927 r. przy ul. Grójeckiej 93 jako Biblioteka dla Dzieci nr 1. W 1936 r. została ona przeniesiona na ul. Reja 9.** Placówka miała za zadanie, dostarczać bezpłatnie literaturę, uzupełniającą naukę szkolną oraz skompletować wszystkie wartościowe książki dla dzieci. Zadania te, realizowano początkowo w bardzo skromnym zakresie, nabierały stopniowo coraz większego znaczenia. Prace podjęte przez Bibliotekę dla Dzieci nr 1 ułatwiły powstanie Muzeum Książki Dziecięcej i Ośrodka Instrukcyjno – Metodycznego Bibliotek dla Dzieci.*** W okresie wojny placówka nie funkcjonowała, dopiero w październiku 1946 r. wznowiła pracę Biblioteka dla dzieci i młodzieży, dawniej nr 1 obecnie nr 5.
W 1959 r. na terenie Ochoty funkcjonowała VI Czytelnia Naukowa we Włochach, Wypożyczalnia Kompletów Książek oraz cztery wypożyczalnie dla dorosłych (23, 28, 30 i 33) i dwie biblioteki dla dzieci (5 i 22). Powstają nowe placówki przy ulicy – Filtrowej, Białobrzeskiej i Wawelskiej. W latach 60 i 70 otworzono kolejne filie dla dorosłych (48, 75, 76, 93, 99) i dla dzieci (41 i 48) oraz XI Czytelnię Naukową. Po przyłączeniu Ursusa do Warszawy w roku 1977, w skład ochockiej sieci bibliotek publicznych weszły wypożyczalnie 116 i 117 oraz biblioteka dla dzieci nr 64. W roku 1985 została utworzona biblioteka dla dzieci nr 68. Z początkiem lat 90 na terenie Ochoty funkcjonowało 19 filii bibliotecznych i 2 oddziały Biblioteki Dzielnicowej.
Wraz z kolejnymi reformami administracyjnymi Warszawy, kształtowała się siec bibliotek publicznych Ochoty.

Obecnie składa się ona z:

3 Oddziałów Biblioteki Dzielnicowej:
- XI Czytelnia Naukowa przy ul. Grójeckiej 77
- Wypożyczalnia Książek Naukowych przy ul. Częstochowskiej 26
- Warszawska Galeria Ekslibrisu przy ul. Grójeckiej 109
7 Wypożyczalni dla Dorosłych i Młodzieży:

- Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 23 przy ul. Grójeckiej 23,
- Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 33 przy ul. Białobrzeskiej 21,
- Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 48 przy ul. Grójeckiej 65,
- Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 75 przy ul. Grójeckiej 109,
- Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 76 przy ul. Al. Jerozolimskie 121/123,
- Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 93 przy ul. Grójeckiej 42,
- Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 99 przy ul. Baleya 9,
4 Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży:

- Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży Nr 5 przy ul. Grójeckiej 109,
- Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży Nr 41 przy ul. Grójeckiej 42,
- Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży Nr 48 przy ul. Baleya 9,
- Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży Nr 68 przy ul. Stanisława Skarżyńskiego 5.
Od 1994 r. Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy wydaje adresowany do czytelników kwartalnik pt. „Bibliomaniak: Biuletyn Informacyjny Biblioteki”.

Wszystkie ochockie filie są w pełni skomputeryzowane, a obsługa czytelników odbywa się w systemie SOWA. Czytelnicy zarejestrowani w systemie mają dostęp do konta bibliotecznego poprzez Internet, usługa nazywa się Wirtualne Konto Czytelnika i dostępna jest na oficjalnej stronie biblioteki. W chwili obecnej czytelnicy mają możliwość: rezerwowania i zamawiania pozycji bibliotecznych, prolongowania wypożyczonych zbiorów oraz edycję danych kontaktowych.

Statutowym zadaniem biblioteki oprócz udostępniania swych zbiorów i świadczenia szeroko pojętych usług informacyjnych, jest prowadzenie działalności popularyzującej czytelnictwo i biblioteki w środowisku lokalnym. Spotkania z literatami, artystami i pracownikami naukowymi organizowane są zarówno w bibliotekach dla dzieci, jak też w wypożyczalniach dla dorosłych.

Biblioteka czynnie współpracuje z instytucjami kultury oraz organizacjami społeczno-kulturalnymi działającymi na terenie Ochoty oraz bierze udział we wspólnie organizowanych imprezach plenerowych.

Wydarzenia w których biblioteka jest organizatorem lub bierze regularny udział:
• Wieczory kultur świata (cały rok)
• Wernisaże ekslibrisów w Warszawskiej Galerii Ekslibrisu (cały rok)
• Akcja "Zima w mieście" (ferie zimowe)
• Tydzień bibliotek (maj)
• Warszawski Dzień Sąsiada (maj)
• Mironalia - impreza uliczna na cześć Mirona Białoszewskiego (maj/czerwiec)
• Kurs komputerowy dla seniorów (od września do czerwca)
• Spotkania językowe na Przystanku Książka (od września do czerwca)
• Piknik Integracyjny w Parku Szczęśliwickim (wrzesień)
• Dni Seniora (październik/listopad)
• Coroczny konkurs literacki dla seniorów w ramach Dni Seniora (październik/listopad)


Tekstem źródłowym do napisania historii bibliotek ochockich była praca dyplomowa Justyny Ambroziak.
* Ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach DzU 1997 nr 85 poz. 539.
** W tym czasie przy ul. Grójeckiej powstała Biblioteka dla Dzieci nr 7, pracująca do 1939 r.
*** Z dziejów książki i bibliotek w Warszawie. Red. S. Tazbir. Warszawa 1961, s. 706.

Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy
ul. Grójecka 77, 02-094 Warszawa
Konto bankowe: (Bank Handlowy S.A.) 93 1030 1508 0000 0008 1567 1007
Konto WINDYKACJI: (Bank Handlowy S.A.) 49 1030 1508 0000 0008 1567 1023

facebook.com/bpochota
www.bpochota.waw.pl
NIP: 526-21-24-757


Dyrektor
Dorota Górniak
e-mail:
tel.: 22 822 51 38
pok. 3


Z-ca dyrektora ds. administracji
Bożena Bogacz
e-mail:
tel/fax: 22 822 77 13
pok. 9


Główny księgowy
Marzena Siłuch
e-mail:
tel.: 22 824 30 51
pok. 8


Instruktor biblioteczny
Kierownik działu opracowania zbiorów

Renata Mackiewicz
e-mail:
tel.: 22 668 85 66
pok. 1


Specjalista ds. promocji
Administrator strony WWW

Redaktor BIP
Katarzyna Nowak-Szczepka
e-mail:
tel.: 22 659 44 56
pok. 2


Kierownik IT
Maciej Lisak
e-mail:
tel. 22 668 84 33
pok. 7

 

 

 

 

 

Podkategorie